عالی ترین های وب

عالی ترین های وب

دانلود رایگان وابزارهای کاربردی
عالی ترین های وب

عالی ترین های وب

دانلود رایگان وابزارهای کاربردی

ارتباط با گوگل


 چگونگی ارتباط با گوگل

بارها از طریق ایمیل و یا کامنت از من پرسیده اند که در صورت داشتن یک ایده چطور می شود با گوگل تماس گرفت و ایده ها رو با اونها در میان گذاشت. حقیقت آن است که در داخل خود گوگل بین هر تیم و همچنین در سرتاسر دفاتر گوگل در دنیا، پروژه های بسیاری در حد ایده مطرح می شوند. اما حتی سازمان سریعی مثل گوگل با آن پشتوانه مالی قوی به دلایل بسیار نمی تواند پشتیبان تمام ایده ها و پروژه ها باشد و در بسیاری موارد ایده ها و پروژه ها غربال می شوند و تنها تعدادی محدود بر روی آنها سرمایه گذاری و وقت گذاشته میشه. از جمله دلایل غربال کردن ایده ها و گزینش آنها می شود به کمبود نیروی انسانی، کمبود وقت، ناموجه بودن محرک های پشتبان یک ایده، مغایر بودن با اصول و خط مشهای جاری شرکت و از این قبیل اشاره کرد.

در گوگل هم مانند بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا پروژه ها و ایده ها بررسی می شن و از صاحب آن خواسته میشه تا اونجا که می تونه بکاپ و سند و مدرک برای ایده اش تهیه کنه و نهایتا بهش وقت داده میشه که از این ایده دفاع کنه و آن زمانی که مدیران مجاب شدن که میتونه این پروژه آغاز بشه، لوازم و سرمایه و نیروی انسانی مورد نیاز براش تهیه میشه. اما فرقی که گوگل با سایر شرکت ها داره اینه که اولا اکثریت کارکنانش روحیه کارآفرینی دارن یعنی سرشون درد می کنه برای کار روی پروژه های جدید بر خلاف سازمانهای دیگه که کارمند میره سر کار که فقط پول دربیاره و شکمش رو سیر کنه. دوما مدیران و دست اندرکاران سخت گیر نیستند و اگر واقعا ایده خوب و با سند و مدرک خوب داشته باشید حتما به جایی خواهید رسید که بهتون اجازه کار داده بشه این در حالیه که در اکثریت سازمانها در همان نطفه یک ایده رو خفه می کنن چون نمی خوان انرژی و وقت و هزینه براش گذاشته باشه و سوما به دلیل اینکه کارکنان گوگل عموما باهوش و دارای استعدادهای مختلف هستند، ایجاد سریع یک تیم و به انجام رساندن یک پروژه دنگ و فنگ بسیار کمتری نسبت به سایر شرکت ها داره

گوگل از چند طریق با کاربران در ارتباطه و شما می تونید مانند سایر آدمهای دنیا بر روی اینترنت با گوگل ارتباط بر قرار کنید. یادتان باشد که گوگل یک فرد نیست و دارای تعداد بسیار زیادی دپارتمان و گروه کاری است و از طریق همان بخش با کارکناش ارتباط برقرار کنید. مثلا اگر ایده ای راجع به بلاگر دارید، باید با قسمت بلاگر تماس بگیرید نه با قسمت نقشه گوگل!

اولین روش ارتباط همان فرمهای فیدبک و نظرخواهی در بخش کمک یک سرویس خاص گوگل هست. بعضی از سرویس های گوگل دارای بخش نظرخواهی هستند که می تونید اونجا فیدبکتون رو وارد کنید. راه دوم شرکت در مسابقات گوگل هست. متاسفانه در مسابقات می تونه شرایط حاکم باعث بشه که شما نتونید در مسابقه شرکت کنید(مثلا شرط سنی گذاشته شده) و یا برای یک منطقه جغرافیایی تعریف شده باشه. اما در هر صورت چون گوگل هر ساله مسابقاتی برگزار می کنه اگر که دارای شرایط حضور در مسابقه باشید شاید بتوانید توجهی رو جلب کنید. سومین راه شرکت ر نمایشگاهای کار برای دانشجویان هست که عموما گوگل هم یک غرفه داره. می تونید به مسوولین غرفه سر بزنید و ببینید چه کمکی می تونن بهتون بکنن. مثلا در سوئد هم هر ساله نمایشگاه آرمادا که در استکهلم برگزار میشه، گوگل دو سالیست که غرفه داره.
اگر فکر می کنید ایده ای جدید دارید که در هیچکدام از محصولات کنونی گوگل نمی گنجه متاسفانه تا کنون جایی وجود نداشته که شما بتونید از طریق ایمیل یا سایت مطرحش کنید. این که بخواید به طور اختصاصی یک ایمیل به فلان مدیر بزنید و آنچه را که شما ایده می پندارید با او در میان بگذارید فقط برای گوگلی ها مقدور است نه برای افراد خارج از سازمان. همون طور که گفتم در گوگل هر روزه ده ها طرح و ایده به صورت داخلی مطرح میشه و به دلایل گوناگونی که برخیش رو بالاتر گفتم امکان اجرای همشون وجود نداره. در پایان امیدوارم این مطلب کمکی کرده باشه به حل سر در گمی بسیاری از هموطنان عزیزم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد