عالی ترین های وب

عالی ترین های وب

دانلود رایگان وابزارهای کاربردی
عالی ترین های وب

عالی ترین های وب

دانلود رایگان وابزارهای کاربردی

ترفند فایر فوکس


در 5 دقیقه فایرفاکس سریع ‌تری داشته باشیم با about:config

*

صفحه about:config یکی از صفحات بنیادی فایرفاکس است ( اصلا فایرفاکس چی است؟ )  که به علت پیچیده بودن نسبی کسی سراغ آن نمی‌رود. البته من هم توصیه نمی‌کنم همین جوری بدون دانش سراغ آن بروید چون ممکن است باعث آسیب رساندن به فایرفاکس‌تان بشوید یا کلا آن را از کار بیاندازید.


http://www.streem.us/assets/picture203818.jpg

اما می‌خواهم بگویم می‌دانید چه امکاناتی پشت سر این صفحه است؟ یکی از قابلیت‌های مهمی که می‌توان از طریق صفحه about:config به آن دست پیدا کرد بالا بردن سرعت فایرفاکس است.
در ادامه هشت تغییری که در این صفحه می‌دانم را می‌گویم که باعث بالا رفتن سرعت فایرفاکس‌تان می‌شود. اول در مرورگرتان تایپ کنید about:config و Enter بزنید. برای هر تغییری کافی است روی آن کلیک کنید و تغییرتان را اعمال کنید. کار سختی نیست :)

یک/
network.http.pipelining را پیدا کنید. مقدار آن را به True تغییر دهید.

دو/
network.http.proxy.pipelining را پیدا کنید و مقدار آن را به True تغییر دهید.

سه/
network.http.pipelining.maxrequests را پیدا کنید و مقدارش را دوباره کنید یعنی 8

از اینجا نیاز است که چندتا پرفرنس از نوع Integer بسازید. برای این کار روی یک جای خالی کلیک راست کنید ( در همان صفحه about:config ) و بعد کلی راست کرده New و سپس Integer را انتخاب کنید. به ترتیب اول مقداری که باید اول وارد کنید را می‌گویم و بعد مقداری که باید به آن اختصاص بدهید.

چهار/
یک رشته از نوع Integer درست کنید با عنوان content.notify.interval و به آن مقدار 500000 را اختصاص بدهید ( پانصدهزار است و نه پنجاه هزار! )

پنج/
رشته بعدی را با نام content.switch.threshold درست کنید و به آن مقدار 250000 اختصا دهید.

شش/

رشته بعدی باید نام browser.cache.memory.capacity داشته باشد و مقدار آن 65536 داشته باشد.

حالا باید چند Preference از نوع Boolean بسازید که فقط بتوان به آن دو مقدار دارد. True or False. برای این کار همان جایی که Integer انتخاب می‌کردید باید Boolean انتخاب کنید

هفت/
یک Preference بسازید با عنوان content.notify.ontimer از نوع بولین و مقدارش را True قرار دهید.

هشت/

یک Preference بسازید با عنوان content.interrupt.parsing و مقدارش را False قرار بدهید.

کار شما به پایان رسید. حواس‌تان باشد که اگر هر مشکلی در مرورگر پیش آمد می‌توانید با پاک کردن این رشته‌ها کاملا فایرفاکس‌تان را عین اولش کنید. هر مقداری هم که بود برگردانید به مقدار سابقش. یک ریستارت بکنید فایرفاکس‌تان را تمام است :)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد